Ga direct naar de content

Inkoopadviseur

Solliciteer uiterlijk dinsdag 2 september
plaatsWijk bij Duurstedelooptijd20 - 28 uursalaris3.674 - 5.805 vervaldatumNog 6 dagen

 Inkoopadviseur (20 - 28 uur)


Heb je ervaring met inkoop en aanbesteden bij een overheids- of non-profit organisatie? Ben jij iemand die overzicht houdt, scherp adviseert en energie krijgt van het begeleiden van inkooptrajecten? Dan maken we graag kennis met jou!

Zo maak jij het verschil

Als inkoopadviseur ben jij de spil in het inkoopproces en krijg je de kans om met jouw visie en expertise impact te maken. Je geeft deskundig advies over inkoop, aanbestedingen en contracten en begeleidt uiteenlopende trajecten binnen de hele organisatie. Je bent niet alleen intern het aanspreekpunt voor collega’s, maar werkt ook samen met regiopartners. Een deel van onze contractering is namelijk regionaal georganiseerd. Jouw rol is daarin verbindend én richtinggevend.

Jij denkt in kansen en mogelijkheden en met je warme, maar toch zakelijke houding kun jij het anders doen.

Dit ga je doen

Als inkoopadviseur adviseer je over inkoop in brede zin (inkoop, aanbestedingen, contracten) en je bent het aanspreekpunt bij inkooptrajecten en contractering. Een zeer afwisselende functie waarbij je het ene moment bezig bent met advisering en even later met een complexe Europese aanbesteding. Ondertussen adviseer je je collega’s bij praktische invulling van inkopen en aanbestedingen. Je schakelt met je collega-inkoopadviseur en bent daarvoor een deskundig sparringpartner. Jullie maken samen een werkverdeling op basis van jullie interesse en expertise.

Een aantal concrete taken zijn:

  • Je ontwikkelt en actualiseert het inkoopbeleid en de bijbehorende instrumenten;
  • Je zorgt ervoor dat dit beleid binnen de organisatie gedragen wordt en werkt daarvoor nauw samen met inhoudsdeskundigen die je betrekt bij inkoopvraagstukken;
  • Je begeleidt inkoop- en aanbestedingstrajecten voor leveringen, diensten en werken;
  • Je adviseert over de hele inkoopketen: van voorbereiding tot gunning;
  • Je zorgt ervoor dat we verantwoord en rechtmatig inkopen en denkt mee over keuzes tussen diverse inkoopvormen en subsidiëring. Je houdt hierbij rekening met thema’s als duurzaamheid, social return, kostenbeheersing en kwaliteit;
  • Je monitort de uitvoering van het inkoopbeleid via o.a. spendanalyses en rapporteert hierover en je bent het aanspreekpunt voor de accountant; en
  • Je verzorgt voorlichting voor collega’s.

Ons aanbod

  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 3.602 en maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10) of tussen € 4.023 en € 5.805 (schaal 10A)
  • Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Je kunt zelf kiezen of je bijvoorbeeld extra vakantiedagen koopt of dat je het budget uit laat betalen;  
  • Wij geloven in een langdurige samenwerking en daarom bieden wij je direct een vast contract aan;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een reiskosten- en/of thuiswerkvergoeding en een eenmalige tegemoetkoming voor de inrichting van je thuiswerkplek. We zorgen voor een laptop en smartphone zodat je goed locatie-onafhankelijk kunt werken;
  • Veel opleidingsmogelijkheden; we denken met je mee en investeren graag in jou en jouw ontwikkeling;
  • Je werkt in een kleine, dynamische organisatie met korte lijnen, betrokken collega’s en een goede werksfeer;
  • Je kunt je uren flexibel indelen en gedeeltelijk thuiswerken, mits passend in je werkzaamheden/afspraken. We werken tenminste 40% van onze tijd in het Huis van de Gemeente, dat op loopafstand ligt van het gezellige centrum van Wijk bij Duurstede. Er is voldoende mogelijkheid tot onbetaald parkeren.

Dit ben jij

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met inkoop en aanbestedingstrajecten, bij voorkeur binnen een overheids- of non-profit organisatie;
  • Je hebt bij voorkeur ook ervaring met Europese aanbestedingen;
  • Je bent analytisch sterk, communiceert helder en kunt belangen goed afwegen;
  • Je krijgt energie van samenwerken, houdt van afwisseling en bent niet bang om initiatief te nemen;
  • Je werkt nauwkeurig en bent je bewust van regels en processen, maar verliest nooit de praktische kant uit het oog.

Daarom kies je voor Wijk bij Duurstede  

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze kleinschaligheid is onze kracht. Je staat dicht bij de inwoners, ondernemers en bestuurders en ziet direct resultaat van je werk. Samenwerken, pragmatisme en een gezonde dosis humor kenmerken onze organisatie. Hier kun je denken én doen en is er volop ruimte om je talenten in te zetten.

Wij verwelkomen mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Dit zijn je collega’s

Samen met ruim 170 collega’s, het college van Burgemeester & Wethouders, de gemeenteraad, de Wijkse samenleving en de partners in de regio werk je aan de opgaven van de gemeente Wijk bij Duurstede.

De functie van Inkoopadviseur maakt deel uit van het team Financiën. Dit team bestaat uit 12 gedreven medewerkers, die samen een stabiele basis vormen voor de gemeentelijke financiën. Je zult je snel thuis voelen in dit team; de sfeer is no nonsense en informeel. Het team is opgebouwd uit verschillende disciplines zoals administratie, interne controle, (business) control en financiële advisering, applicatie beheer en inkoop. Je werkt nauw samen met de andere Inkoopadviseur. Verder werk je samen met de Teamleider/Concern controller en de Domeinmanager bedrijfsvoering

Informeren & solliciteren

Reageer met je cv en een korte motivatie. Laat ons weten waarom jij denkt dat je bij ons past – ook als je profiel net iets anders is dan we hierboven beschrijven. We horen graag van je!

Upload je motivatie en cv via https://vacatures.one/32072. Dit kan tot en met 2 september 2025. Het kennismakingsgesprek vindt plaats op woensdag 10 september. Als jij verhinderd bent, dan plannen we in overleg met jou een ander moment.

Heb je inhoudelijke vragen? Bel of mail met Erik Veldman, teamleider financiën/concerncontroller, via e.veldman@wijkbijduurstede.nl of 06 – 345 24 350.  Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Carla Westeneng, onze adviseur werving & selectie via c.westeneng@wijkbijduurstede.nl of 06 – 41 262 965 of mail met personeel-en-organisatie@wijkbijduurstede.nl.


Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode

Anoniem solliciteren behoort tot de mogelijkheden

 


 

Delen:

Reageer vandaag

* Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Erik Veldman van Gemeente Wijk bij Duurstede

Over de organisatie

Gemeente Wijk bij Duurstede logo

Adres

Karel de Grotestraat 30
3962 CL Wijk bij Duurstede